UHAP CMK ÖDEME SİSTEMİ SIKÇA SORULAN SORULAR
1. UHAP SİSTEMİNE GEÇİŞ ÖNCESİNDE YAPTIĞIM GÖREVLERİN ÖDEMESİNİ TALEP EDEBİLİR MİYİM?
· Zaman aşımı süresi 5 yıl olduğundan UHAP CMK öncesinde talep etmediğiniz ödemeleri sistem üzerinden talep edebilirsiniz.
2. EVRAKLARI ISLAK İMZALI OLARAK İMZALAMAK ZORUNDA MIYIM?
· Son aşamada evrakların hepsi e-imzalama aracı ile e-imzalandığı için herhangi bir evraka “aslı gibidir “yapmaya ya da onaylı suret almaya gerek yoktur.
3. BAĞLI ÇALIŞAN BİR AVUKATIM.İŞVERENİM MAKBUZUMU NASIL İMZALAYACAK?
· Son aşamada avukatın kendisi e-imzalama aracı ile evrakları imzalayacağından işvereni fiziki olarak makbuza imza atmalı ve evrak tarayarak yüklenmelidir.
4. EVRAKLARI TEK TEK TARAMAK ZORUNDA MIYIM?
· UYAP ile entegreli bir sistem olduğundan evrakları udf formatında indirip pdf’e çevirip yükleyebilirsiniz. Aynı zamanda iban dilekçesi, rayice uygun yazılı beyan gibi ödemeye ilişkin evraklar baronun sitesinden matbu olarak indirilebilmektedir. Baronet sistemi üzerinden excel tablosu hazırlanmalı ve baro görevlendirme yazısı çıkarılarak pdf’e dönüştürülüp sisteme yüklenebilmektedir.
5. MAKBUZLARI TOPLU OLARAK KESEBİLİR MİYİM?
· Toplu makbuz kesilebilmekte olup, toplu kesilen makbuzlarda otomasyon kaynaklı problemler yaşandığından ödeme talep edilecek görevlerin tek tek düzenlenerek baro onayına gönderilmesi tavsiye edilir.
6. SİSTEM “UYAP KAYDINIZ BULUNAMADI “HATASI VERİYOR, NE YAPMALIYIM?
Öncelikle ilgili dosyada UYAP kaydınızın yapılıp yapılmadığını kontrol ediniz. Eğer vekil kaydınız yapılmamışsa ilgili Savcılık veya Mahkeme kaleminden UYAP kaydınızı yaptırmanız gerekmektedir.
7. “ADALET BAKANLIĞI VEKİL SERVİSİNE ULAŞILAMIYOR. “HATASI VERİYOR NE YAPMALIYIM?
· TC kimlik numarası 1111…222 vb. olamaz) dosya kaydedilemez. Yabancı uyruklu kişiler için gönderim işlemleri, entegrasyon çalışmaları devam etmektedir. Bilgilendirme sonrası tekrardan denemeniz rica olunur.
· Dosyadaki dosya numarasının UYAP ile eşlenik olarak görevlerim/ödemeler panelinde kovuşturma ise esas no, soruşturma ise soruşturma alanına doğru girildiğinden emin olunuz.
· Soruşturma /talimat dosyaları için entegrasyon çalışmaları devam etmektedir. Bilgilendirme sonrası tekrar deneme yapmanız rica olunur.
· Kapanmış kurumlardaki dosyalarınız için UYAP/safahat ekranından güncel dosya bilgileri temin ediniz. Güncel dosya bilgilerini kaydetmeniz gerekmektedir.
· UYAP sisteminde sanık/şüpheli için müdafi mağdur için vekil kaydınız olduğundan emin olunuz.
· UYAP Avukat Portalı üzerinden kendilerinin yapabileceği güncellemeleri kontrol etmeleri, sorun yaşamaları halinde Türkiye Barolar Birliği ‘nin resmi web sayfasında avukatların UYAP bilgi güncellemelerinin ne şekilde yapılacağına dair paylaşılan adımları uygulamaları, yine de sorun yaşamaları halinde Adalet komisyon başkanlıklarına müracaat etmeleri halinde güncellemeleri yapabileceklerdir.
8. SİSTEMDE ÖDENECEK TUTAR KISMI 00.00 OLARAK GÖZÜKÜYOR. NE YAPMALIYIM?
· Otomasyon sisteminde 2024, 2025 yılı tarifesi tanımlı olmadığından ödenecek tutar kısmına ilgili göreve ait tarife tutarı girişi yapılmalıdır.
9. BÖLGE ADLİYE MAHKEMESİNDE GİRDİĞİM BİR GÖREVDEN ÜCRET TALEP ETMEK İSTİYORUM, NE YAPMALIYIM?
· İlk derece mahkemesi Antalya ili değil ise ilgili Cumhuriyet Başsavcılığına hitaben makbuz kesilecektir. Ancak otomasyon sistemi, Antalya merkez ve ilçeleri dışında ki savcılıkları seçmeye izin vermemektedir. Bu konuda entegrasyon çalışmalarının devam ettiği tarafımıza bildirilmiştir.
10. E-İMZA İLE İMZALADIĞIM EVRAKLAR BELLİ BİR SÜRE GEÇMESİNE RAĞMEN SİSTEMDE
“AVUKAT İMZASI BEKLİYOR. “OLARAK GÖRÜNMEKTEDİR. NE YAPMALIYIM?
· Otomasyon sistemindeki yoğunluk nedeniyle imzalanan evrakların Savcılık Onay ekranına düşmesi zaman alabilmektedir. Eğer tarafınıza “Ödeme talepleriniz Adalet Bakanlığına iletilmek üzere sıraya alınmıştır. “Şeklinde bilgilendirme SMS’ i geldiyse imzalama işleminin tamamlandığı anlamına gelmektedir.
11. MOBİL İMZA İLE EVRAKLARIMI İMZALAYABİLİR MİYİM?
Bu konuya ilişkin alt yapı çalışması devam etmektedir.
12. KURUM ADI LİSTESİNDE İLGİLİ KURUMU BULAMIYORUM NE YAPMALIYIM?
· Lütfen “kurum adı” yazınız alanına tıklayarak ilgili kurumun adının belirli bir kısmını yazarak arama yapabilirsiniz.
· Yazım esnasında büyük/küçük harf, noktalama işaretleri, Türkçe karakter yazımı ve boşluklara dikkat edilmesi önerilir.
· Örneğin;
İliniz içerisinde bulunan savcılık birimleri için Antalya Cumhuriyet Başsavcılığının bulunması için "Antalya Cumhuriyet Baş" yazılabilir.
· İliniz içerisinde bulunan mahkeme birimleri için 2. AĞIR CEZA MAHKEMESİ için " 2. ağı " yazılabilir.
13. KOLLUK BİRİMİNDE YAPMIŞ OLDUĞUM GÖREVLERİ NASIL TALEP EDEBİLİRİM?
· İlgili kolluk birimleri otomasyon sistemine tanımlı olmadığından;
Kolluk görevlendirmelerine ilişkin ödeme taleplerinizi; Soruşturma numarası belli olduktan sonra, kurum olarak Cumhuriyet Başsavcılığı seçilerek yapılması gerekmektedir.
14. ÖDEME TALEPLERİNİ OLUŞTURURKEN EKSİK VEYA HATALI EVRAK YÜKLEDİM, NASIL DÜZELTEBİLİRİM?
· Onay havuzuna gönderilmiş ve kontrolleriniz sonrasında hatalı olduğunu tespit ettiğiniz ya da değişiklik yapmanız gereken durumlarda, “Avukata Geri Gönder”, işlemi yapılarak gerekli düzenleme yapıldıktan sonra tekrar aynı onay havuzuna gönderilebilir.
· Oluşturulan onay havuzunun baro onayına sunulabilmesi için; “Onay Havuzunu Baroya Gönder” demek gerekmektedir.
ÖNEMLİ NOT; Onay havuzundan sonra ödeme talep listesinden baroya gönder işlemi yapılmaz ise CMK Servisinin ekranına düşmeyeceği için onay vermesi mümkün değildir.
15. BARO TARAFINDAN İADE EDİLEN ÖDEME TALEPLERİNİ NEREDE GÖREBİLİRİM?
· CMK Servisi; kendi ekranına düşen dosyalar için, sistem üzerinden gerekli kontrolleri yaparak onay verecektir. Herhangi bir sebep ile onay verilmeyen dosyalar gerekli açıklama notu ile onay havuzundan çıkarılarak avukatın görevleri kısmına geri gönderilecektir.
16. HER GÖREV İÇİN AYRI MAKBUZ KESTİM; FAKAT AYNI TAHAKKUK’TA GÖZÜKÜYOR,
TAHAKKUK ‘U NASIL AYIRABİLİRİM?
· Ödeme/Ödeme Onay, ekranında onay havuzun da ki oluşan tahakkukun başında ki + işaretine basıldığın da havuzda ki dosyalar liste şeklinde gözükmektedir. Havuzdan çıkarmak istediğimiz dosyaları, “Avukata Geri Gönder”, butonu ile geri görevlerimin içine gönderebilirsiniz. Ya da + işaretine basarak ayırmak istediğiniz dosyayı işaretleyip “yeni tahakkuka gönder “diyerek dosyaları ayırabilirsiniz.
İMZALAMA ARACI İLE EVRAKLARIMI İMZALAMAKTA SIKINTI YAŞIYORUM, NE YAPABİLİRİM?
Arama motoru kaynaklı imzalama sorunu yaşandığından alternatif arama motorları (Yandex, Opera) ile imzalama yapılabilmektedir.
Apple Kullanıcıları için imzalama aracı geliştirme aşamasında olduğundan imzalama yapılamamaktadır.
Eğer Java sürümünüz 32 bit ise, 64 bit olanı yükleyip denemeniz rica olunur.
17. UHAP CMK SİSTEMİNE İLK KEZ GİRİŞ YAPTIM VE ÖDEME DOSYA GİRİŞİ EKRANI AÇILMIYOR NE YAPMALIYIM?
UHAP CMK sistemine ilk kez giriş yaparken sizden yalnızca tek seferliğine banka bilgileriniz, adresiniz, mail adresiniz (iş maili olarak) gibi kişisel bilgilerinizi istemektedir. Bu bilgileri eksiksiz girdikten sonra ilgili ekran açılacaktır.
18. SİSTEME GÖREVLENDİRME BİLGİLERİMİ GİRDİM DÜZENLEME BUTONU NE ZAMAN AKTİF OLUR?
· İlk görevlendirme başarıyla kaydedildikten sonra Baro görevlilerinin kontrolü sonrası aktif olur. Bu onay süresi yoğunluğa bağlı olarak değişebilmektedir.
19. İLK GÖREVLENDİRME TALEBİ YAPARKEN, TALEP YAPTIĞIM TARİH Mİ GİRİLMELİ, YOKSA ATAMANIN YAPILDIĞI TARİHİ Mİ GİRMELİYİM?
· Talep yaptığınız tarih girilmelidir. Aksi halde giriş yaptığınız görevlendirme Baromuz tarafından görüntülenememektedir.
20. GÖREVLENDİRME TALEBİMİ EKSİKSİZ TAMAMLAMAMA RAĞMEN EKRANDA ‘’EKSİK DOSYA GİRİŞİ’’ UYARISI ALMAKTAYIM NE YAPMALIYIM?
· Bu uyarıyı almanız UHAP yazılım sistem kaynaklı olup, süreci etkileyecek herhangi bir olumsuzluğa sebep olmamaktadır. Eksik dosya kayıtları Baronet üzerinden yapılmaktadır.