ANAYASA MAHKEMESİ BİREYSEL BAŞVURU EĞİTİMİ
Tarih: 26.12.2018| Okunma Sayısı: 1202

Avukatlara Yönelik Bireysel Başvuru Usulü ve Kabul Edilebilirlik Kriterleri Eğitimi

Anayasa Mahkemesine Bireysel Başvuru Sisteminin Desteklenmesi Ortak Projesi kapsamında avukatların farkındalıklarını, bilgilerini ve temel becerilerini artırmak amacıyla bireysel başvuru usulleri ve kabul edilebilirlik kriterleri konusunda meslek içi eğitim semineri düzenlenecektir. 12-13 Ocak 2019 tarihlerinde, Antalya’da düzenlenecek eğitim programında Anayasa Mahkemesinin kabul edilmezlikle sonuçlandırdığı gerçek kararlar, interaktif öğrenme yöntemiyle ele alınacaktır. Eğitimde aşağıdaki konular yer alacaktır:

  • Anayasa Mahkemesine bireysel başvuruya giriş: Anayasa Mahkemesinin inceleme yetkisinin kapsamı
  • Bireysel başvuruda olağan hukuk yollarının tüketilmesi kuralı ve başvuru süresi
  • Açıkça dayanaktan yoksunluk
  • Nitelikli dilekçe hazırlama ve başvuru yapma

Eğitim ücretsiz ve 1 tam gün sürmektedir.

Cumartesi ve Pazar günleri ikişer grup olmak üzere toplamda 4 farklı grup oluşturulmuştur. Gruplar 30 kişi ile sınırlandırılmıştır.

Eğitimler avukatlara yönelik olup eğitim sonunda tüm katılımcılara sertifika verilecektir.

Anayasa Mahkemesine Bireysel Başvuru Sisteminin Desteklenmesi Ortak Projesi, Türkiye’de yargı kurumlarını Türkiye Cumhuriyeti Anayasası, Avrupa İnsan Hak­ları Sözleşmesi (AİHS) ve Avrupa Birliği müktesebatı ile güvence altına alınan hak ve özgürlüklere uyumlu olacak şekilde güçlendirerek, Anayasa Mahkemesine bireysel başvuru sistemini desteklemek ve gelişmesine katkıda bulunmak amacıyla yürütülmektedir.

Projenin avukat eğitimi bileşeni Türkiye Barolar Birliği eşgüdümünde barolarla birlikte yürütülmektedir.

ETKİNLİK TAKVİMİ

Calendar
Title and navigation
Title and navigation
<<<Mart 2019><<
Mart 2019
 PSÇPCCP
925262728123
1045678910
1111121314151617
1218192021222324
1325262728293031
141234567

25.03.2019
AV. POLAT BALKAN
BARO BAŞKANI

BARO LEVHASI


© Web sitesi hizmeti Türkiye Barolar Birliği tarafından verilmektedir.